Wind,wind en nog eens wind!! - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Wind,wind en nog eens wind!! - Reisverslag uit Salina, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Wind,wind en nog eens wind!!

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

01 April 2016 | Verenigde Staten, Salina

Vrijdag 1 april 2016 Greenwood-Silana

We waren al vroeg uit de veren. Om 07.30 uur zaten we al aan ons ontbijt met een gekookt eitje en geroosterd brood. En we vertrokken dus ook vroeg uit Greenwood. Om 08.10 uur reden we de poort van de camping door, op weg naar ons volgende doel: Salina, dat evenals Greenwood in de staat Nebraska ligt. We kwamen aan het tellen in hoeveel Amerikaanse staten we al eens geweest waren door de jaren heen. Er zijn er 52, de eerste huiskamervraag van dit jaar is dus: in hoeveel staten zijn wij geweest? Morgen het antwoord. Het was trouwens voor ons nog een hele puzzel, dat kunnen we wel zeggen! Maar terug naar de gebeurtenissen van vandaag. Het was wel zonnig, maar het was erg koud, om niet te zeggen snijdend koud door de heel erg harde wind. Zolang we in Amerika zijn heeft het nog niets anders gedaan dan heel hard waaien. Dat belooft nog wat als we de komende dagen door de tornado-alley rijden! Riet moest het stuur dus stevig in handen houden, maar dat was haar wel toevertrouwd. We hadden wel weer tijd om te genieten van de enorme landbouwgebieden. Onderweg hadden we even een sanitaire stop, maar verder ging het snel richting ons dagdoel. Alles via vierbaanswegen met bijzonder weinig verkeer. We waren dus al om 12.45 uur bij de KOA-camping in Salina en we overwogen nog even om nog een eind door te rijden. Dat deden we niet, ook al omdat alle blogs nog moesten worden gepubliceerd en omdat de laatste dagen best vermoeiend zijn geweest. We hadden dus een ontspannen middag in een lekker zonnetje, waarbij de wind gelukkig iets was gaan liggen.
In onze camper hebben we ook de beschikking over een tv. Maar we hadden geen uitleg gekregen hoe die werkte (zoals bij zoveel dingen!). Er was een vriendelijke dame van de camping die onze tv instelde zodat we vanaf nu ook tv kunnen kijken. Dat gebeurt via een antenne op ons dak. Gerrit zorgde ervoor dat alle verslagen geplaatst werden op de site van rietengerrit.waarbenjij.nu. Daarbij openbaarde zich een klein probleempje. Bij de verhalen horen ook foto’s. Ik maak die altijd mijn oude vertrouwde Lumix-camera. Het probleem was dat de laptop het kaartje van die camera niet meer herkent. Ik kan dus geen foto’s van mijn camera overzetten naar mijn laptop, om die bij de blogs te plaatsen. Ik zal de komende tijd voor de blog dan ook foto’s gaan maken met de GSM en die bij de blogs plaatsen. Daarom bij de eerste dagen maar enkele foto’s (die ik toevallig al met de GSM gemaakt had) Verder hadden we via Whatsapp nog wat telefonisch contact met de kinderen, waarbij we hoorden dat het in Nederland heel mooi weer is en gaat worden. Gelukkig zijn hier de vooruitzichten ook wat beter!

Gereden mijlen: 537-328 = 209 mijl

• 02 April 2016 - 22:46