Ouderwets zondags familiebezoek - Reisverslag uit Cottonwood, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Ouderwets zondags familiebezoek - Reisverslag uit Cottonwood, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Ouderwets zondags familiebezoek

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

10 April 2016 | Verenigde Staten, Cottonwood

Zondag 10 april 2016 Page Springs-Prescott

Vanmorgen weer lekker lui gedaan. Het aangekondigde slechte weer was er inderdaad en we hoorden het al op de camper kloppen. Vandaag stond het bezoek aan neef Gary op het programma. Gary woont met zijn vrouw Joyce en zijn drie aangenomen kinderen Abby, Marissa en Charleyanne in Cottonwood en die plaats ligt op slechts twintig minuten rijden van de camping. Dus hadden we alle tijd om uit te slapen. Om een uur of kwart over elf reden we van de mooie natuurcamping af. Over een mooie weg waren we er in een mum van tijd en de TomTom leidde ons zonder problemen naar 4853 Horseshoe Lane. We herkenden het huis meteen, want hier waren we in 2004 ook al eens geweest. We maakten destijds met een huurauto een trip door West-Amerika en hadden een nacht in Sedona doorgebracht. We wisten toen dat Gary en Joyce op dat moment in Nederland waren, maar omdat we toen ook dichtbij waren wilden we hun huis toch wel even zien. De familie was nog niet thuis van de kerk, maar er hing een briefje aan de deur dat ze om kwart voor twaalf zouden zijn. We hadden net de camper op hun oprit geparkeerd toen ze eraan kwamen. Het was een heel hartelijke ontmoeting. Het huis werd natuurlijk uitgebreid bekeken en de verhalen over de familie kwamen al gauw over tafel. Gary is 53 en werkt bij de politie in Cottonwood. Ze hebben samen één dochter van 23 en drie aangenomen kinderen van zes, zeven en acht jaar. We moesten natuurlijk blijven eten en tijdens het eten kwamen er allerlei zaken over tafel. Het verschil in belastingdruk tussen Nederland en Amerika. De Obamacare die in de ogen van Gary en Joyce volslagen mislukt is. En vooral over de verkiezingen. De sterke en zwakke punten van Trump en Clinton vlogen over tafel, waarbij vooral naar voren kwam dat de afkeer van Clinton heel groot is. Er kwam nog een oud fotoboek uit de kast. Het was een receptie/fotoboek van de viering van hun eenjarig huwelijk in Aalten, gehouden op 30 september 1990. Omdat op hun echte huwelijk geen of weinig Nederlandse familie aanwezig was geweest waren ze een jaar later naar Aalten gekomen om daar als het ware voor de tweede keer hun huwelijk te vieren. Volgens het receptieboek zijn Riet en ik en Mark Suzanne daarbij aanwezig geweest en er staat bijgeschreven dat Pieter en Wolter nog in het ziekenhuis lagen naar aanleiding van het auto-ongelijk van 4 september 1990. Maar Riet en ik konden zich van die receptie niets meer herinneren. Om drie uur reden we met een route-advies van Gary uit Scottsdale weg en we arriveerden om even voor vijf in Prescott op de camping Pine Lawn Ranch RV. De office was gesloten omdat het zondag was, maar de eigenaresse zag ons staan en hielp ons aan een plaatsje. Helaas was er geen Wifi, zodat dit verhaal pas een dag later on-line kan worden gezet. Sorry, maar het is niet anders!
We maakten nog een wandeling richting het centrum, maar we vonden het te koud en keerden snel weer terug. Na het eten keken we nog tv en gingen bijtijds naar bed.