Van oude wegen en oude liedjes - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Van oude wegen en oude liedjes - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Van oude wegen en oude liedjes

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

11 April 2016 | Verenigde Staten, Kingman

Maandag 11 april 2016 Prescott-Kingman

Las Vegas is in zicht! We hoeven niet zo ver meer en dat betekent dat we vandaag en morgen gebruiken om in Las Vegas te komen, waarna we woensdag in de gokhallen van Las Vegas onze slag zullen slaan en donderdag met onze prijzenpot weer richting Nederland zullen vliegen!
Vandaar dat we vandaag een relatief korte afstand voor de boeg hadden. Kingman was ons reisdoel, een afstand van nog geen 200 mijl. We deden het vanmorgen dus rustig aan. Het was wel zonnig, maar toch wel dreigend en erg warm was het niet. Goed reisweer dus! Om even voor half tien reden we weg over een prachtige en erg rustige weg. Richting het noorden tot aan de snelweg I-40. Bij Ash Fork gingen we die snelweg op, nadat we er getankt hadden. Richting het westen, maar even later gingen we er bij Seligman weer af. Want ongeveer parallel met de I-40 loop hier een gedeelte van Route 66 en die weg hebben we gevolgd totdat we in Kingman waren. Eerste dachten we dat we daar niet zouden opschieten en dat we sneller via de I-40 in Kingman zouden zijn. Maar de Route 66 lag er af en toe verlaten bij en het rijden over deze weg was vele malen plezieriger dan de snelweg met al zijn grote vrachtauto’s. U.S. Route 66 of beter bekend als kortweg Route 66 was een historische autoweg (U.S. Highway), die begon in Chicago, en eindigde aan het strand van de Stille Oceaan in Santa Monica bij Los Angeles. De totale lengte was 3940 km. De Route 66 loopt door Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona en Californië. De weg wordt ook de Will Rogers Highway genoemd. In 1985 werd Route 66 officieel opgeheven, nadat het Interstate Highway System het langeafstandsverkeer had overgenomen. Veel toeristen volgen nog steeds het oude traject van Route 66, dat nu vanaf Chicago via de US55 naar St. Louis loopt. Vanaf daar gaat de weg over in de US44 tot aan Oklahoma City, vanwaar de US40 het grootste deel van de oorspronkelijke route volgt, tot in Barstow. Vanaf daar kan men het laatste stuk over de US15 volgen om via San Bernardino naar Santa Monica te rijden.
Jullie kennen natuurlijk allemaal dat beroemde liedje over Route 66. Voor hen die het niet zo goed meer weten volgt hier de volledige tekst van het nummer van Nat King Cole. In dat liedje staat de volledige route van Route 66 beschreven. Er zit één foutje in wat betreft de volgorde van de plaatsen.
We kregen de opmerking vanuit Nederland dat de huiskamervragen node gemist worden. Dat verwijt is helemaal terecht, vandaar dat de voor de hand liggende vraag is: wat is de fout in de volgorde van dit liedje?

If you ever plan to motor west,
Travel my way, take the highway that's best.

It winds from Chicago to LA,
More than two thousand miles all the way.

Now you go through Saint Louis
Joplin, Missouri,
And Oklahoma City is mighty pretty.
You'll see Amarillo,
Gallup, New Mexico,
Flagstaff, Arizona.
Don't forget Winona,
Kingman, Barstow, San Bernandino.

Won't you get hip to this timely tip:
When you make that California trip

Won't you get hip to this timely tip:
When you make that California trip
Get your kicks on Route sixty-six.

Al met al waren we al bijtijds in Kingman, zo om een uur of half twee. We hadden zin in iets te eten en wilden ook nog graag eten met de kinderen en de kleinkinderen bellen via de Wattsap. Dat konden we mooi combineren door naar de McDonalds te gaan. We aten daar een lekkere salade, maar het free-wifi van de Mac werkte niet optimaal, zodat we geen verbinding konden krijgen. Om twee uur waren we op de KOA-camping van Kingman, een grote campground met ruime plaatsen en prima internet. Vandaar dat de blogs van gisteren en vandaag zonder problemen gepubliceerd konden worden. Het enige probleem met de blogs is dat ik geen foto’s meer kan bijplaatsen omdat ik aan de max zit. Maar ik denk dat het verhaal belangrijker is!
Verder hebben we vanmiddag de camping naast een gokhotel (Charlie’s Boulder RV) voor de komende twee nachten gereserveerd.
Las Vegas, here we come!!

Gereden mijlen: 2091 – 1926 = 165 mijl

• 12 April 2016 - 08:52

Suzanne:

2084 mile = 3353,8 km

• 12 April 2016 - 09:33

Mark:

Ik gok op 2 km meer, jullie moesten volgens mij nog een heel stuk achteruit rijden om de weg naar de Hover Dam weer te vinden, 3355,8 km dus