Mensen, mensen, wat een mensen! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Mensen, mensen, wat een mensen! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Mensen, mensen, wat een mensen!

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

12 April 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdag 12 april 2016 Kingman-Las Vegas

Omdat de afstand naar Las Vegas niet zo erg groot meer was deden we het vanmorgen maar weer kalm aan. Echt het vakantiegevoel. Een lekker kopje koffie in de zon, korte broeken aan en dan nog even de kleinkinderen aan de telefoon! Het was kwart over tien toen we vertrokken van de mooie KOA-camping in Kingman. KOA (Kampground Of Amerika) is een organisatie van 500 campings in Amerika en Canada, gemakkelijk herkenbaar aan het grote geel-rode logo. Door de jaren heen hebben we ervaren dat deze campings net iets beter zijn dan de andere campings. Vandaar dat we ook tijdens deze reis diverse keren voor deze campings gekozen hebben.
Als je op de kaart kijkt is de rit van Kingman naar Las Vegas eigenlijk maar één lange rechte weg door een woestijnachtige omgeving. Dat was in het begin zeker zo, maar hoe dichter we bij Las Vegas kwamen hoe bergachtiger het werd. Prachtige vergezichten kregen we voorgeschoteld! Het was twaalf uur toen we op de brug boven de Hoover-dam de grens Arizona-Nevada passeerden. We draaiden het bezoekerscentrum van de Hoover-dam in, maar eerst werden we uitgebreid gecontroleerd. Er kwamen zelfs twee mannen in onze camper en controleerden bijna alle kastjes. 9/11 heeft hier in Amerika heel wat teweeggebracht! Daarna beklommen we het pad naar de voetgangersbrug, gelegen naast de brug waarover we even tevoren heen waren gereden. Je hebt daar een prachtig uitzicht op de lager gelegen Hoover-dam, gebouwd van 1930 tot 1936.Deze waterkrachtcentrale levert ruim 2000 megawatt aan stroom op en zorgt daarmee voor een belangrijk deel van de elektriciteitsvoorziening van de omgeving, inclusief Las Vegas. De brug waar we op stonden ligt 300 meter boven het water van het stuwmeer en is met 580 meter lengte de langste boogbrug van het westelijk halfrond. De brug is aangelegd om het drukke verkeer over de dam zelf te ontlasten. Er werd in 2005 begonnen met de bouw en in 2010 werd de brug in gebruik genomen.
Daarna verder richting Las Vegas. Eerst nog even tanken (de laatste keer) waarna we door het drukke verkeer in Las Vegas zonder problemen om half drie de camping Charlie’s Boulder RV bereikten. Een heel grote mooie camping, waar we twee nachten zullen staan. We zaten al gauw lekker in de zon met een koud pilsje!
Na het eten ging het richting centrum en The Strip. Het was al gauw donker, dus de vele neonreclames e.d. kwamen mooi uit. Met de plaatselijke bus, die een halte praktisch voor de camping had, waren we al snel down-town. We stopten vlak bij Fremont Street. Deze straat is in 1994 van een enigszins vervallen straat omgebouwd in een overdekte straat met in het dak over de gehele lengte van de straat een schitterende, steeds wisselend geluids- en lichtshow. In de straat zelf natuurlijk shows, casino’s, artiesten, je kunt het je niet bedenken wat er allemaal te zien is. En mensen, mensen, wat een mensen!
Toen we de straat heen en weer hadden gelopen (duurde wel anderhalf uur) gingen we met de pendelbus richting The Strip. Eerst gingen we met de bus tot het eind, daarna weer een eindje terug, waarna we bij de Eiffeltoren uitstapten. Hier was er ook weer bijna geen doorkomen aan. Wat een mensen, en dat op een doordeweekse dinsdagavond. We genoten van de wandeling, ook al omdat het zo’n heerlijk zacht weer was. Gelukkig hadden we onze jassen in de camper gelaten. We wilden eigenlijk weer dezelfde route terugnemen, maar het was al zo laat, dat we maar een taxi namen. Om kwart over twaalf waren we weer in de camper. Dus geen tijd meer om het dagelijkse verslag te schrijven, dat zal dus morgen worden!
Gisteren hadden we een huiskamervraag over de Route 66. Wat was er fout in de tekst van het liedje van Nat King Cole? In het liedje wordt de route beschreven van het begin van de Route 66 in Chicago tot aan het einde in Los Angeles. In de volgorde staat, vanwege het rijm, “Flagstaff Arizona, Don’t forget Winona” Winona ligt op de Route 66 echter vòòr Flagstaff.
Om de schade in te halen nog een huiskamervraag: hoeveel keer hebben wij tot nu toe koffie gezet in onze camper? Toen we aan de reis begonnen hadden we een nieuw pakje van 100 filters in onze camper, hoeveel hebben we er nu nog, dus hoe vaak hebben we koffie gezet?

Gereden mijlen: 2196-2091 = 105 mijl

• 14 April 2016 - 16:28

Dianne Ebbers:

Ik schat 71 x koffie gezet!

Tot gauw, gr. Dianne