We zijn op stap!! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu We zijn op stap!! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

We zijn op stap!!

Door: rietengerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

26 Maart 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Maandag 26 maart 2012

We waren gisteren al naar Amsterdam gereden zodat we vanmorgen niet in alle vroegte hoefden te vertrekken uit Aalten. Op weg naar Amsterdam deden we eerst Velp aan, waar we afscheid namen van Pieter, Simone, Fleur en Joep. Om een uur of vier reden we naar Utrecht naar Mark, Iris en Maud. Daar aten we warm. In de loop van de avond naar Amsterdam gereden en nog gezellig met Suzanne en Frank zitten kletsen. De wekker liep vanmorgen om half zeven af en om kwart over zeven zaten we met zijn allen aan het ontbijt. Suzanne bracht ons met onze Passat naar Schiphol en zette ons daar voor de deur af. Na het afscheid naar binnen om in te checken. We zagen al gauw dat er een uur vertraging was en we vertrokken uiteindelijk pas om 12.30 uur i.p.v. 11.15 uur. Dat was dus wachten geblazen. We kwamen al gauw in contact met mensen die ook een opdracht voor Jan Doets gingen vervullen. Ze kwamen uit Meppel en gingen vijf weken op stap met als einddoel Las Vegas. Om een uur of half twaalf gingen we naar gate G6 en na de gebruikelijke formaliteiten steeg ons toestel op. Het was een rustige vlucht en we landden om 20.30 uur, Nederlandse tijd. Dat is 13.30 uur plaatselijke tijd. De koffers waren snel op de band en even later stonden we te wachten op de shuttle-bus die ons naar het hotel zou brengen. Dat had nog even wat voeten in de aarde, want pas na enige tijd kwamen we er achter dat we via een speciaal oproepbord zelf contact konden opnemen met het hotel. Samen met de Drentse Nederlanders en nog twee Nederlanders die ook voor Jan Doets op stap gaan werden we naar Best Western O’Hare gebracht. Het was overigens niet erg warm in Chicago. Maar 7 graden, waar het vorige week nog 25 graden was. In het hotel lagen de papieren al klaar met de mededeling dat we morgen om 06.30 uur worden opgehaald om naar de fabriek in Middlebury te gaan. Dus gingen we maar snel even wat warm eten bij een tent op de hoek, we haalden wat dollars uit de automaat en toen weer naar de hotelkamer 219. Qua Nederlandse tijd was het inmiddels al na middernacht, vandaar dat we het maar rustig aan deden, rustig nog even tv keken en ik mijn stukje schreef.

• 27 Maart 2012 - 06:06

Mark:

Goed om te zien dat jullie veilig aan zijn gekomen en de eerste 'gezonde' Amerikaanse maaltijd al achter de kiezen hebben. Veel plezier!

• 27 Maart 2012 - 11:58

Ella-Henk:

Waren al reuze benieuwd hoe de reis verlopen was.
    Fijn dat alles goed gegaan is.
    Ja,en dan is het hier nog prachtig weer,komen jullie daar in de kou,ach,jullie kunnen je er op kleden.
    En met 6 Nederlanders zo de eerste dag,is toch ook wel gezellig.
    En nu op naar de camper.................

Tot horens
    hartelijke groet Henk_Ella

• 28 Maart 2012 - 08:56

Fam. Bussink:

Ha ha via faceboek van Pieter jullie gevonden. Verslag al gelezen, we wensen jullie
    veel plezier en fijne dagen toe. Groetjes vanaf het Plantsoen, Gerty en Janny.

• 16 April 2012 - 08:49

Jos:

Hallo Gerrit en Riet,
    Wij zitten op Schiphol en hebben dezelfde vertraging als jullie gehad hebben. We hebben jullie belevenissen met grote interesse gevolgd en wensen jullie nog veel plezier in SF en een goede terugreis.
    We zijn benieuwd of onze camper net zo dorstig is!
    Tot op de tennisbaan half mei,
    Hartelijke groet,
    Jos en Marjorie van Lith