San Francisco, here we come!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu San Francisco, here we come!! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

San Francisco, here we come!!

Door: rietengerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

16 April 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondag 15 april 2012

Santa Cruz-San Francisco 163 km

Zondagmorgen, dus iets langer uitslapen. Maar niet te lang hoor, want om half tien reden we weg voor de laatste etappe met onze camper. Vandaag stond het eindpunt van de reis, San Francisco op het programma. Vanaf Santa Cruz, waar we stonden richting San Francisco is snel te doen via Highway 280, maar daar kozen we niet voor. We gingen natuurlijk weer via Highway 1, pal langs de kust. Jammer genoeg was het vandaag heel lang bewolkt en dat maakte het plaatje natuurlijk wat minder uitbundig. De temperatuur was trouwens prima. Onderweg stopten we enkele keren. De eerste keer om te kijken naar het tijdverblijf dat veel Amerikanen op de zondagmorgen uitoefenen, namelijk surfen. Bij elk strandje stond wel een aantal auto’s geparkeerd en werden de surfpakken aangetrokken. Ondanks het feit dat de golven niet zo erg hoog waren is dit schijnbaar toch een enorme traditie op de zondagmorgen!
Daarna stopten we nog bij een zogenaamd State Beach. Daar voelden we zelf aan het Pacific-water! Toen we er weer weg reden zat er een envelopje achter de ruitenwisser met het verzoek een geldelijke bijdrage te leveren.
Om een uur of twaalf waren we in Half Moon Bay en bij een winkelcentrum tankten we. We liepen naar het centrum van deze echte toeristenplaats (niet al te ver van SF) en dronken een kop koffie en gebruikten een lekkere lunch in een plaatselijk horecabedrijf. Toen we daar weg reden over steeds drukker wordende wegen was het niet ver meer van ons einddoel San Francisco. Toen we in de verte de eerste contouren van de Golden Gate Bridge zagen reden we soms over achtbaans-wegen en we telden daarom de zegeningen van de Tom-Tom. Zonder problemen bereikten we de brug. Wij reden naar het noorden over de brug en hoefden daarom geen tol te betalen. Andersom moet je dat wel. Maar me moesten wel door een tolpoortje en dat paste net niet helemaal, vandaar dat onze rechterbuitenspiegel met een klap naar binnen sloeg. Geen schade gelukkig, maar we schrokken wel. Toch genoten we van de enorme brug, wat een monumentaal bouwwerk! Aan de andere kant van de brug stopten we even om wat foto’s te maken. Vandaar ging het verder naar het noorden en om drie uur arriveerden we zonder problemen bij de Campground die we al gereserveerd hadden, Marin RV Park. Hier staan we twee nachten. Nadat we gegeten hadden maakten we nog even een wandeling om te kijken hoever de aanlegplaats van de ferry van de campground vandaan is. Dat was maar 10 minuten lopen en we gaan dan ook morgenvroeg met deze ferry naar de stad. Die overtocht duurt 40 minuten, te vergelijken met de overtocht naar Schiermonnikoog zou je bijna zeggen. Alleen met dit verschil dat het op onze plek van bestemming morgen wel wat drukker zal zijn dan op het eiland waar de familie Heersink ook graag naar toe gaat. We hopen morgen nog het een en ander in SF te zien en gaan daarna met dezelfde ferry weer terug.

• 16 April 2012 - 06:33

Maud:

Jaaah! Een foto van 'eupa'! Ik kijk iedere dag even met mijn papa en mama naar jullie verhaaltje, maar ik kan jouw niet zo vaak op de foto vinden. Gelukkig vandaag wel. Veel plezier nog de laatste paar dagen.
    Kusje Maud

• 16 April 2012 - 08:51

Jos:

Hoi Gerrit en Riet,

We hebben onze reactie geschreven bij "wij zijn op stap"

Hartelijk gegroet,
    Jos van Lith