Afscheid van de camper! - Reisverslag uit Millbrae, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Afscheid van de camper! - Reisverslag uit Millbrae, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Afscheid van de camper!

Door: rietengerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

18 April 2012 | Verenigde Staten, Millbrae

Dinsdag 17 april 2012

San Francisco-Hayward 66 km

De koffers waren gisteravond al voor het grootste gedeelte gepakt, dus waren we vanmorgen bijtijds klaar om op weg te gaan naar Hayward om daar de camper in te leveren. De laatste dingen werden ingepakt en er moest natuurlijk nog even goed schoongemaakt worden. Gelukkig hoefden we de camper alleen maar van de binnenkant schoon te maken, want de buitenkant zag er na drie weken crossen door Amerika behoorlijk smerig uit. Voor de laatste keer het grijze en zwarte water gedumpt, de waterleiding afgesloten en het elektrisch eraf. Om acht uur reden we weg. We moesten uiterlijk om half elf de camper ingeleverd hebben, anders ging het busje in Hayward weg dat je naar het hotel bij het vliegveld zou brengen. En dan moest je zelf maar zorgen dat je in dat hotel kwam. Volgens de Tom-Tom was de afstand naar Hayward ongeveer 60 kilometer, maar die 60 kilometers gingen wel dwars door San Francisco, van het noorden naar het zuiden. In de ochtendspits ook nog, dus het duurde wel even voordat we er waren. Er waren wat files, maar we bleven over het algemeen rijden, we verreden ons niet en zo kwamen we om even voor tienen aan bij het Road Bear Centrum in Hayward. We hadden bij een benzinestation daar vlak bij voor de laatste keer de tank vol gedaan en ook het gas moest worden aangevuld. We hadden in totaal 4,5 gallon gas verbruikt tijdens de hele reis. Kosten 19,00 dollar. Bij Road Bear konden we al het beddengoed en dergelijke in een grote bak gooien en daarna werd onze camper op schade gecontroleerd. Er werd geen schade gevonden. Daarna werd de kilometerstand opgenomen. We hebben in totaal 3731 mijl gereden, oftewel 6004 kilometer. Omdat we maar 3000 vrije mijlen hadden moesten we nog een bedragje bijbetalen. In totaal hebben we 382 gallon benzine getankt, omgerekend 1448 liter. Het verbruik tijdens de reis was dus 1 op 4,15 We moesten wachten op nog enkele anderen die hun camper moesten inleveren en dat gaf ons de gelegenheid een praatje te maken met een Nederlandse medewerkster van Road Bear. Zij werkte nu bijna een jaar bij Road Bear en moest binnenkort weer terug naar Nederland omdat haar visum na een jaar verliep. Zij liet ons enkele andere modellen van Road Bear zien die een stuk groter en luxer waren dan onze camper. Prachtige campers, maar daar is de huurprijs dan ook wel naar. Over een prijs van 300 dollar per dag praten we dan. En het benzineverbruik van die grote modellen is 1 op 2!! Om elf uur bracht een medewerker van Road Bear in hun busje ons, samen met nog twee andere stellen naar ons hotel vlak bij het vliegveld. Deze medewerker heeft ons drie weken geleden ook ingechekt toen we uit Middlebury vertrokken. Hij had vorige week in 47 uur een camper van Middlebury naar San Francisco gereden! Ik wed dat hij onderweg niet zo genoten heeft als wij hebben gedaan.
Om even voor twaalf waren we in de Best Western Inn El Rancho, gelegen aan de El Camino Real!! Dit was geen hotel, maar een soort motel, prachtig gelegen en heel mooi ingericht. Hier brachten we de middag luierend in het zonnetje door, we deden nog even enkele kleine boodschapjes, aten wat bij McDonald, pal tegenover ons motel en ’s avonds keken we op t.v. naar de Giants tegen de Phillies. Ik heb Riet de spelregels van het honkbal uitgelegd, maar of het allemaal helemaal duidelijk is betwijfel ik.
Morgenvroeg om acht uur staat de shuttlebus van het motel voor de deur. Deze bus brengt ons naar het vliegveld, waar we om 10.51 uur zullen opstijgen om met vlucht UA222 naar Chicago te vliegen. In Chicago vertrekken we om 18.05 uur (plaatselijke tijd) met vlucht UA908 naar Amsterdam, waar we op donderdagmorgen om 9.25 uur hopen aan te komen.
Alle lezers hartelijk bedankt voor jullie vooral positieve, en soms kritische reacties.
We hebben erg genoten en hebben jullie, naar wij hopen een beetje kunnen laten meegenieten van onze reis!!

• 18 April 2012 - 11:36

Gert-Jan & Lianne:

Het was heerlijk om met jullie "mee te reizen" door deze verslagen.
    Een goede reis terug.

Groet GJ & Lianne

• 19 April 2012 - 19:28

Maud:

Welkom thuis eupa en euma. Tot maandag!