Een prachtige dag in San Francisco. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Een prachtige dag in San Francisco. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Een prachtige dag in San Francisco.

Door: rietengerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

17 April 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Maandag 16 april 2012

San Francisco-San Francisco 0 km

De laatste dag van de vakantie! Morgenvroeg de camper inleveren, daarna naar een hotel in de buurt van het vliegveld en dan woensdagmorgen het vertrek uit Amerika.
Maar eerst vandaag nog. De weergoden waren ons bijzonder goed gezind, want het was een stralende dag met temperaturen van ongeveer 20 graden. San Francisco staat bekend om zijn over het algemeen wat koelere klimaat en de gids die we in de hop-on/hop-off bus hadden vertelde ons dat het de warmste dag was dit jaar. Dat was dus mooi meegenomen en het genieten begon al op de ferry.
We wandelden vanuit de Campground naar de ferry, een wandelingetje van tien minuten en vertrokken om half tien uit Larkspur. We zaten in de zon op het achterdek te genieten van het mooie uitzicht en de hoog opspattende golven die de catamaran veroorzaakte. We hadden vanuit de boot een prachtige blik op de Golden Gate Bridge en ook de Richmond-St.Rafael Bridge, de brug waar we morgen op rijden als we de camper gaan inleveren in Hayward, in het zuidelijk gedeelte van San Francisco. Ook de blik op de skyline van San Fransisco was imposant. Zo zagen we, en het leek wel of ze vlak bij elkaar lagen, het met 260 meter hoogste gebouw van San Francisco, de karakteristieke Transamerica Pyramid. Verder het imposante gebouw van de Bank of America, met 230 meter ook erg hoog en tenslotte op de Telegraph Hill de Coit Tower. Na een boottocht van bijna 40 minuten stapten we bij het Ferry Building aan wal. We waren van plan San Fransisco te bekijken via een stadsrondrit met een open bus. We wisten niet waar het opstappunt was en vroegen een security-mannetje langs de straat waar dat was. Hij probeerde ons dat uit te leggen, maar er kwam net zo’n bus aanrijden. Zo’n mannetje heeft blijkbaar wel wat te vertellen, want de bus stopte meteen. Het bleek een bus te zijn die nog niet in dienst was. De chauffeur was op weg naar zijn werk en hij wilde ons graag meenemen. Hij vertelde ons honderduit over zijn werk en zette ons netjes af bij het startpunt van de toer. Lekker bovenin de bus, vooraan achter het glas, in de heerlijke zon genoten we van de sightseeing tour. Alle hoogtepunten van down-town San Francisco zagen we en het mooie van zo’n bus is dat je uit kunt stappen en een half uur of een uur later zo weer kunt instappen. Dat gaf ons mooi de gelegenheid Fisherman’s Warf te bezoeken. Na Disneyland de meest bezochte toeristische attractie van Californië. Ook de aansluitende Pier 39 was heel erg druk. We zochten een lekker visrestaurant uit en aten daar heerlijk. Pieter, als voorafje natuurlijk jouw Clam Chowder! Lekker, het lijkt wel iets op Riets dikke champignonsoep, maar dan met krab in plaats van champignons. Om een uur of vier hadden we het wel gezien en we zochten de aanlegplaats van de ferry weer op. Helaas ging een bezoek aan een baseballwedstrijd niet door. San Francisco Giants speelde vanavond wel thuis tegen de Phillies (pitcher Roy Halladay!!), maar we meenden dat we na afloop van die wedstrijd heel moeilijk thuis zouden zijn gekomen. Achteraf bleek dat de ferry een speciaal arrangement heeft en dat ze een extra tocht maken een half uur na afloop van de wedstrijd.
We waren dus om een uur of vijf weer bij de camper. En begonnen we met het opruimen van alles. De koffers werden zoveel mogelijk ingepakt, de restjes eten werden opgemaakt. Dat hebben we trouwens perfect afgepast. Een van de eerste dagen van de vakantie hebben we een grote hoeveelheid vlees ingekocht en dat netjes in pakjes in de diepvries gelegd. Gisteren hebben we ons laatste portie opgemaakt. Ook de laatste aardappelen zijn vanavond gebakken en opgegeten, het bier is bijna op (ben op dit moment met het laatste blikje bezig), kortom we zijn klaar om morgenvroeg te vertrekken. En, o ja, de cola is toch nog op gekomen!!

• 17 April 2012 - 09:44

Henk-Ella Lammers:

Wat hebben we genoten van jullie reisverslag,en foto's.
    We wensen jullie een goeie terugreis.
    hartelijke groeten Henk-Ella

• 17 April 2012 - 15:56

Erna:

Fijn dat jullie zo genoten hebben en mooi om te lezen allemaal.
    Nu weer naar ons kleine landje, goede reis terug!
    Hartelijke groet, Wim en Erna