Middlebury: wij blij, anderen niet! - Reisverslag uit Grovertown, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Middlebury: wij blij, anderen niet! - Reisverslag uit Grovertown, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Middlebury: wij blij, anderen niet!

Door: rietengerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

28 Maart 2012 | Verenigde Staten, Grovertown

Dinsdag 27 maart 2012

Middlebury-Grovertown 111 km

Dat was vroeg opstaan geblazen vandaag!! Om half zeven moesten we voor het hotel klaarstaan, want dan zouden we opgehaald worden om in Middlebury onze camper op te halen. We konden vanaf 6 uur in het naastgelegen restaurant ontbijten. Dus de hele Nederlandse kolonie (in totaal 8 personen) was op dat tijdstip aanwezig om een zgn. continentaal ontbijt te gebruiken. Dat was dus snel even hap-slik en toen weer terug naar het hotel, want inderdaad: om half zeven kwam er een grote bus aanrijden die ons kwam ophalen. Het bleek dat de chauffeur nog op drie andere adressen in Chicago 55 (!!) mensen moest ophalen die allemaal met een camper gingen rondtoeren. We zagen dus heel wat van de enorme stad , en toen we na ongeveer een uur rijden iedereen in de bus hadden reden we weer langs hetzelfde hotel als waar wij gelogeerd hadden. Hadden we dus eigenlijk nog best een uurtje langer in bed kunnen blijven!
Doordat we dwars door Chicago moesten in de ochtendspits duurde het wel lang voordat we in Middlebury aankwamen. Het was al 10 uur toen we bij de grote fabriek aankwamen. Nee ik moet eigenlijk zeggen 11 uur, want Middlebury ligt in de staat Indiana en daar is het altijd een uur later dan in de staat Illinois, waarin Chicago ligt. Bij de fabriek werden we ontvangen door iemand die ook perfect Duits sprak en we konden aangeven hoe we de uitleg willen hebben. Van de 55 mensen waren er maar een paar die dat wilden, zodat we vlot aan de beurt waren. We kregen het kleinste type camper (19-22 feet) toegewezen en daar waren we wel blij mee. Alles iets kleiner dan toen we anderhalf jaar geleden rondtrokken, maar ook wel weer knus en gezellig. Maar er waren ook mensen die met z’n vieren waren en in het kleinste type moesten vertrekken. Er vielen dus nog wel enkele onvertogen woorden. We kregen een keurige uitleg over hoe alles werkt en om een uur of twee vertrokken we. We moesten eerst al rijdend toch even weer wennen, en met name de harde zijwind zorgde ervoor dat Riet (want zij rijdt) het stuur goed in de hand moest houden. We reden naar Elkhart, een kleine 20 km ten westen van Middlebury. Daar was een grote Walmart, maar die konden we niet vinden. Een dame op straat ernaar gevraagd en zij was zo vriendelijk om voor ons uit te rijden. En dat was best nog een heel eind. Bij de Walmart een grote hoeveelheid boodschappen gedaan, want je begint met een lege camper en je wilt toch wel wat te eten en te drinken hebben. We reden om een uur of vier uit Elkhart weg en reden, volgens de in Nederland opgezette planning naar onze eerste kampeerplaats, vlakbij Groverstown, een afstand van zo’n 80 km. Op de EZ-camping was nog voldoende plaats en we dronken er het eerste biertje. Ook de stampot kool met gehakt ging er wel in en na het eten en de afwas was het schrijven geblazen. Het resultaat lezen jullie nu. Morgen verder richting het zuiden!!

• 28 Maart 2012 - 04:55

GJ & Lianne:

Hallo daar! Heel veel plezier. Wij vertrekken nu richting Ierland. Groetjes

• 28 Maart 2012 - 09:15

Mark:

Leuk zeg, passen jullie wel op met uit bed stappen? Of slapen jullie niet boven de cabine?

• 01 April 2012 - 12:39

Familie Zeilstra:

Leuk om jullie zo te volgen! Geniet van deze bijzondere vakantie! Lieve groeten van Foeke Sylvia Joppe en Melle

• 02 April 2012 - 13:08

Fam. Timmers:

Hey Gerrit en Riet, zo te horen hebben jullie het super getroffen met de camper...iets minder met het weer maar dat komt ook vast goed! Geniet van jullie bijzondere reis! Hartelijke groeten van de buurtjes Arjen, Ellis, Karlien en Noortje.