87 graden Fahrenheit - Reisverslag uit Carthage, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu 87 graden Fahrenheit - Reisverslag uit Carthage, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

87 graden Fahrenheit

Door: rietengerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

30 Maart 2012 | Verenigde Staten, Carthage

Donderdag 29 maart 2012

Cahokia-Carthage 459 km

Toen we vanmorgen om een uur of zeven opstonden leek het erop dat we een bewolkte en regenachtige dag zouden krijgen. In de nacht had het een poosje geregend en we hoorden ook nog een knal van wat onweer. Maar toen we om kwart over acht wegreden scheen de zon alweer en de hele dag hadden we een prachtige zonnige dag. Jammer genoeg hebben we geen temperatuursaanduiding in de camper, maar in de loop van de dag spraken we iemand die ons vertelde dat het 87 graden was. Fahrenheit natuurlijk, van Celsius had hij geen verstand. En omdat wij de omrekentruc ook niet meer goed wisten duurde het tot ’s avonds op de camping voordat wij met behulp van ons aller Google er achter kwamen dat dat 30 graden Celsius was. Erg warm dus. We reden gisteren de hele dag door Illinois, vandaag reden we van de oostkant van Missouri naar de uiterste westkant. We reden weg uit Cahokia, een voorstad van St.Louis. Die voorstad ligt nog in Illinois gescheiden door de Mississippi van St.Louis. We passeerden een enorme brug over die rivier, reden op die manier Missouri in en reden uiteindelijk via Rolla, Lebanon, Springfield naar Carthage, dat op enkele mijlen ligt van de grenzen met Kansas en Oklahoma. In totaal reden we zo’n 460 km.
Het contrast in het landschap vergeleken met gisteren was erg groot. Gisteren uitgebreide vlaktes met veel landbouw, vandaag in Missouri meteen al een erg heuvelachtig en bebost landschap. Dat was om er doorheen te rijden leuker dan gisteren en we genoten dan ook met volle teugen van de prachtige vergezichten die we soms hadden. Het gaf Riet tevens de gelegenheid om het “tow-haul”principe van de automaat in de camper te beproeven.
Na een kilometer of wat bij Eureka zagen we langs de weg een grote Walmart en omdat we nog wat dingetjes op ons lijstje hadden staan daar maar even gestopt. Een van onze aankopen was een extra korte broek, want de ene die ik bij me had was eigenlijk een beetje versleten. Verder kochten we ook twee kussens om beter te kunnen slapen en een goede teflon koekenpan was ook hard nodig. Bij Cuba stopten we om een uur of half twaalf, want we waren aan koffie en iets te eten toe. Bij de plaatselijke Subway een lekker broodje gehaald en de koffie smaakte ook heerlijk. Ook tankten we daar nog weer even onze camper vol, want een dorst dat die heeft. Ik denk dat het rond 1 op 4 ligt!
Verder reden we zonder problemen door, genoten van de prachtige uitzichten en kwamen om 4 uur aan in Carthage. Vlak bij de snelweg 44 ligt de Coachlight Campground en hier vonden we een prachtig plekje, waar we meteen in de heerlijke zon een lekker pilsje dronken. Het eten gebeurden natuurlijk ook buiten en het vakantiegevoel was er weer voor 100%. Het internet functioneerde hier ook weer prima. We kunnen hier vanaf elke plek zonder wachtwoorden of iets dergelijks internet ontvangen. Dat was gisteren in Cahokia wel anders. Daar moest ik met mijn laptop ’s avonds naar de laundry om een gebrekkige verbinding op te zetten. Maar dat lukte, want anders hadden jullie mijn verslag van die dag ook niet kunnen lezen. Tot morgen!!

• 30 Maart 2012 - 06:58

Gerrit En Hannie Lam:

Beste riet en gerrit,

Wij volgen elke dag jullie reisverslag.We genieten er volop van.Wij hopen dat jullie reis gezellig en met veel voorspoed zal verlopen.
    Johan Hogeweg is op maandag j.l. opgenomen in het ziekenhuis i.v.m. zijn benauwdheid.Volgens zijn dochter kunnen ze zijn benauwdheid met zuurstof nog niet voldoende bestrijden.
    We waren gisteravond met elf personen op de clubavond. Bennie Blekkink heeft getracteerd i.v.m. zijn verjaardag op 26 maart j.l.
    Gerrit Etten is de nieuwe voorzitter van het FAK geworden

• 30 Maart 2012 - 09:42

Mark:

Zozo, echt vakantie zeg. Pilsjes, 2 flessen wijn op tafel, lekker hoor!
    En ik mag hopen dat je met 1 op 4 liters bedoeld ;-)

• 30 Maart 2012 - 09:51

Mirjan:

Dat ziet er gezellig uit, het is erg leuk om vanuit hier jullie reis te volgen.Ik verheug me al weer op het volgende reisverslag.
    Het weer hier is helaas omgeslagen, vandaag miezert het.De tennisballen werden kletsnat vanmorgen,omdat het vannacht blijkbaar ook al geregend had was de baan behoorlijk nat.Tja wij moeten het er maar mee doen, maar jullie.... 30 gaden, WOW!
    Veel plezier! Groetjes Mirjan