Zon, wind en zand, zand, zand..... - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu Zon, wind en zand, zand, zand..... - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

Zon, wind en zand, zand, zand.....

Door: rietengerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

11 April 2012 | Verenigde Staten, Barstow

Dinsdag 10 april 2012

Boulder City-Barstow 266 km

Vandaag en morgen zijn overgangsdagen. Niet dat Riet nu plotseling weer met lichamelijke klachten zit, nee ik bedoel er mee te zeggen dat we uit een streek met heel veel natuurschoon op weg zijn naar de mooie Pacific-kust. En daar doen we twee dagen over en die dagen zijn qua natuurschoon heel erg karig bedeeld. Zeker vandaag alleen maar woestijn en morgen ook nog een groot gedeelte. En op die woestijn ben je gauw uitgekeken. Daarom hielden we het vandaag ook maar kort en reden we in totaal 165 mijl oftewel 265 km. Het was overigens best lastig rijden, want er stond veel wind. Verder alleen maar zon en heel warm!
We reden om tien over half negen weg van de luxe campground in Boulder City en kwamen al gauw in het drukke verkeer rondom Las Vegas terecht. Ook die stad bezoeken we nu niet vanwege het feit dat we in 2004 al voldoende casino’s hebben bezocht in dit gokwalhalla. We reden over de I40 richting het westen en stopten om kwart over elf in Baker voor een broodje Subway en een pizzaatje Pizzahut. Vlak voordat we ons einddoel in Barstow hadden bereikt gingen we nog even de I40 af om een bezoek te brengen aan Calico Ghost Town. Een stadje dat aan het eind van de 19e eeuw een enorme bloei doormaakte vanwege grote zilvervondsten, maar dat in het begin van de vorige eeuw, na het inklappen van de zilverprijzen leeg kwam te staan. Sinds een aantal jaren is er van dit stadje een Spookstad gemaakt, en dat betekent dat het een beetje in de oude staat is teruggebracht. Dat beetje moet je wel met een korreltje zout nemen want de commercie heeft toch wel voor een belangrijk gedeelte beslag genomen van dit stadje. Het zijn allemaal winkeltjes geworden waarin voor veel geld allerlei prullaria aan busladingen onwetende Japanners en andere toeristen verkocht worden.
Om even voor drie uur kwamen we aan op het Shady Lane RV Camp in Barstow. Een camping die beheerd wordt door twee oude broers die bijzonder behulpzaan waren. Het is toch elke dag weer bijzonder verrassend om te zien hoe verschillend al die campings zijn qua aankleding en inrichting. Gisteren bijzonder mooi, ja bijna chique, vandaag een camping met veel achterstallig onderhoud (om het maar eens netjes te zeggen) We vonden een plekje dat nog een beetje in de schaduw lag, maar de wind was inmiddels zo sterk geworden dat het buiten eigenlijk alleen maar zandhappen was geworden. Ook het hele interieur is voorzien van een aardig laagje stof.
Het is dus geen erg lang verhaal geworden vandaag. Ter compensatie wat extra foto’s waarin het interieur van onze camper kan worden bekeken.
Tot slot nog een huiskamervraag: De meeste lezers zullen wel een totaalbeeld hebben van onze reis tot dusver. Maar wie kan er schatten hoeveel kilometer we tot en met vandaag (Barstow dus) met onze camper hebben gereden? Geef je oplossing onderaan het stukje in “Reageer op dit reisverslag”
Wie het dichtst bij de oplossing bij zit krijgt bij onze terugkomst in Nederland een fraaie prijs overhandigd!!

• 11 April 2012 - 10:36

Dianne Ebbers:

En nu maar wachten op de eerste schattingen....haha...want ik heb geen idee...!? En dan vooral wachten op de slimme kinderen van Heersink met veel parate kennis (hè, Pieter!) en dan zal ik wel kiezen bij wie ik het dichtst in de buurt ga zitten....gnagna....

gr. Dianne

• 11 April 2012 - 17:33

Pieter:

Zonder het opgezocht te hebben via google maps of jullie reisverslagen, denk ik dat jullie op dit moment zo'n 3.500 km hebben gereden en er nog zo'n 700 te gaan hebben. Maar mijn antwoord is dus 3.500 kilometer. Wat kunnen we winnen? Clam chowder van de fishermans warf in San Francisco?

• 11 April 2012 - 17:41

Pieter:

Ik heb jullie route nu wel via google maps bekeken. Mag ik nog een keer een antwoord geven ;-)
    Één tip voor een volgende gokker: bedenk je goed dat het echt een groot land is. Ik heb de afstand Chicago - Middlebury niet eens meegerekend...
    Barstow is volgens mij dat treinenknooppunt. Maak je nog wat foto's van treinen voor onze treinofiel Mark?

• 11 April 2012 - 20:51

Trudy:

ik gok op 3248 km, blindelings getoetst want ik heb geen flauw idee!
    geniet elke dag weer van jullie verslag en wist niet dat het zo mooi is in the states.

• 11 April 2012 - 22:37

Dianne Ebbers:

Nou, ik gok op 3768 km......

gr. Dianne

• 12 April 2012 - 11:00