9383 kilometer in één dag en dan weer thuis! - Reisverslag uit Aalten, Nederland van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu 9383 kilometer in één dag en dan weer thuis! - Reisverslag uit Aalten, Nederland van Gerrit Heersink - WaarBenJij.nu

9383 kilometer in één dag en dan weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

15 April 2016 | Nederland, Aalten

Donderdag 14 april 2016 Las Vegas-Aalten

We stonden vroeg op, want we wilden er zeker van zijn dat we niet, net zoal bij de uitgifte van de camper, lang moesten wachten bij het inleveren van de camper. De koffers waren gisteren al gepakt, dus na een rustig ontbijtje in het lekkere zonnetje reden we om even voor half negen weg van de camping. Het was maar 10 minuten rijden naar het inleverstation, ook aan de Boulder Highway gelegen. We waren ook meteen aan de beurt en werden geholpen door dezelfde man die ons in Forest City bij de uitgifte ook had geholpen. We vertelden hem van onze wetenswaardigheden en over de problemen die we tijdens de trip met de camper hadden gehad. Ook dat de waterpomp defect was en dat de slide-out niet werkte. Dat laatste bleek niet het geval te zijn. Om de slide-out naar buiten te krijgen moest je de motor van de camper aanzetten, dan deed ie het pas! Dat had de dame bij de uitgifte ons moeten zeggen. Maar we hebben de slide-out tijdens de reis niet gemist, het was reuze gemakkelijk zo. Je kon aan tafel blijven zitten als je bijvoorbeeld je bestek uit de keukenla wilde halen.
Over de waterpomp deed hij ook niet moeilijk en de borg van $1.000,00 die we moesten betalen bij het vertrek werd zonder meer teruggeboekt. Als vergoeding voor het ongemak kregen we ook nog $35,00 “smartegeld” Met een taxi ging het daarna richting vliegveld. Daar waren we veel te vroeg (kwart voor tien) terwijl ons vliegtuig pas om 14.20 uur zou vertrekken. We leverden onze koffers in bij de Sky Priority balie en konden daarna op ons dooie gemak wachten. Het vliegtuig vertrok precies op tijd. We zaten helemaal achterin het toestel en het was geen prettige vlucht. Weinig ruimte, een klein toestel met veel motorenlawaai en alleen een kopje koffie. We waren blij dat we al snel in Seattle landden. Hier hadden we ruim de tijd om over te stappen op onze vlucht naar Amsterdam, die uiteindelijk om 18.10 uur vertrok. We hadden ruime plaatsen, want we hadden in het middenblok van drie stoelen alle drie stoelen tot onze beschikking. De vlucht duurde ruim negen uur en van slapen kwam weinig terecht. We waren dan ook blij dat we om kwart voor één (Nederlandse tijd) op Schiphol landden. Wolter, Iris, Maud en Karlijn waren op Schiphol om ons op te halen. We aten met de kinderen nog een pannenkoek in het restaurant, waarna Wolter weer naar Amsterdam ging en wij met Iris en de kinderen met de trein naar Driebergen reden. Daar stond onze auto namelijk. In Driebergen deden we nog even een slaapje, waarna we richting Aalten reden, waar we, moe maar voldaan, om een uur of zeven aankwamen. We hadden in één dag 1407 km (Las Vegas-Seattle), 7824 km (Seattle-Amsterdam) en 152 km (Schiphol-Aalten) afgelegd, samen 9383 kilometer!
Nog even het antwoord op onze laatste huiskamervraag: hoeveel keer hebben we tijdens onze reis in de camper koffie gezet? Dat was in totaal 39 keer!!